7 yıl önce sinüs enfeksiyonu için antibiyotik kullanan Sandy Duperval isimli 34 yaşındaki şarkıcının vücudunda 10 gün sonra döküntüler oluştu. Daily Mail’de yayınlanan habare göre toksik epidermal nekroliz geçiren genç kadının durumu gittikçe kötüleşince doktorlar, ailesini kendilerini en kötüsüne hazırlamaları için uyardı.

YARALAR TÜM VÜCUDUNA YAYILDI

Kendi başına nefes alamayan Sandy’in yaraları vücudunun %90’ına yayıldı. Elleri, ayakları ve dudaklarındaki deri tamamen soyulan ve tırnakları düşen genç kadın 3 gün komada kaldı.

Doktorların yoğun çabaları sayesinde kurtulan Kanadalı şarkıcı, sağlığına kavuştuktan sonra hastalığı hakkında açıklamalarda bulundu: “Kariyerim muhteşem bir şekilde ilerliyordu. Adeta hayalimi yaşıyordum. Bir gecede hayatım değişti. Cildimin ve sağlığımın normale dönmesi yıllar sürdü. Evden bile çıkamaz hale geldim. Yaşadığım deneyim deneyim bana birşey öğretti: Nefes alıyorsak umut var demektir.”

TOKSİK EPİDERMAL NEKROLİZ NEDİR?

Hayati tehlike oluşturan toksik epidermal nekroliz, genellikle yeni bir ilaca başlandığında meydana gelir. 500 bin kişide bir görülen nekrolize, fazla ilaç kullanan yaşlı insanlarda daha sık rastlanır. Araştırmalara göre vakaların %30’u kan zehirlenmesi ve enfeksiyona neden olarak ölümle sonuçlanır.